2021. április 1., csütörtök

Nearpod, az online oktatás interaktív prezentációkészítője

 


A múlt tanév digitális munkarendje alatt olyan alkalmazást kerestem, amely segítségével az online órákat interaktívvá tehessem. A nagyoknál ne kelljen perceket várni, míg a megszólaláshoz bekapcsolják a mikrofont, a kicsiknél pedig koordinálni tudjam a válaszokat. Idén rátaláltam, ez a NEARPOD. Ezzel az eszközzel azonnal látom mindenki válaszát, reagálhatok rá. 

A Nearpod ezen a linken érhető el. Gyors regisztráció után birtokba is vehetjük és a tanári bejelentkezés után azonnal nekiláthatunk a lecke szerkesztésének. A leckék 10 MB-ig ingyenesek. Ha PPT-t akarsz átalakítani diákká, azért már fizetni kell. 





A PowerPointhoz hasonlóan itt is diákat készíthetünk. A diákra kerülhet webes tartalom, videó, 3D kép, PHET szimuláció, hang, pdf, sway stb. Az üres diákra írhatunk, képet, videót, gifet tehetünk. Néhány háttér közül választhatunk vagy tölthetünk is fel sajátot. Sőt hangot is vehetünk fel rá.


Ezeknél a tartalmaknál még mindíg csak magyarázunk vagy kérdést teszünk fel velük kapcsolatban, azonban ,ha az Activities fülre kattintunk interaktív feladatokat tudunk készíteni: hegymászós versenyt, kérdést, párosítást, kvízt, rajzolást, szavazást, lyukas szöveget és memóriát. A Flipgrid becsatornázásával rövid videókat vehetnek fel és oszthatnak meg a tanárral vagy az osztállyal. A kollaboratív táblára mindenki írhat, de csak az kerül ki rá, amit a tanár jóváhagy.                                           


A diákok egy linkkel vagy kóddal csatlakozhatnak a diavetítéshez, nem kell bejelentkezniük, csak a nevüket beírni. A tanár látja mindenki teljesítményét és a végén egy riportot is lehívhat, amit e-mailben el is küldenek. Ha prezentálás közben eszünkbe jut valami, beszúrhatunk egy fehér táblát, amire írhatunk, rajzolhatunk.

Ha bővebben érdekel a Nearpod használata akkor a Hipersuli ingyenes tanfolyamán beleáshatod magad a Nearpod rejtelmeibe: LINK

Néhány módszertani ötlet a használatához:


1. Az online óra eleji beszélgetéshez jó kiindulás, ha arra kérem a diákokat, hogy karikázzák be az első dián, hogy érzik magukat.  

Forrás: Pixabay


2. A szavazás ön -és társértékelésre is alkalmas. 

3. Nyelvtanításban a képek, mondatmodellek, párbeszédmodellek szabad ill. irányított beszédkészségfejlesztést tesznek lehetővé. 

4. A beépített szimulációk és 3D tartalmak a természettudományos megértést segítik.

5. Ha minden feladat előtt egy piktogrammal jelölhetjük a munkaformát: egyéni, páros vagy csoportmunka vagy a feladat jellegét: szóban, írásban.



0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése